.

måndag 2 maj 2011

Försening av Portföljrapport m.m...

Ja eftersom det var 1:a Maj igår skulle jag egentligen gjort en uppdatering över min portfölj, men jag jobbade hela dagen och sen spenderade jag eftermiddagen med familjen så det blev aldrig av. Förhoppningsvis hinner jag fixa det senare under dagen!

Här kommer lite spridda intressanta nyheter:


Den amerikanska dollarn har nu sjunkit under 6 kronor. Detta innebär att man kan göra fina fynd genom att importera varor ifrån USA alt åka dit och köpa prylar. Eller så köper man Amerikanska kvalitetsbolag (aktier) och hoppas på en uppgång i dollarn.
http://www.e24.se/makro/varlden/dollarn-under-sex-kronor_2778993.e24

En annan intressant nyhet är att ett Kinesiskt gruvbolag funderar på att lägga bud på Svenska Lundin Mining. Hurvida detta kommer att påverkar kursen vet jag inte men förhoppningsvis blir aktieägarna rikligt belönade om dom accepterar budet.
http://www.e24.se/business/ravaror/kineser-forbereder-bud-pa-lundin-mining_2778627.e24


För övrigt så har jag nu läst på lite mer om Vin lagring och kommit fram till att jag har det nog lite för varmt i min lägenhet för att lagra fina rödviner. Det är nog inte speciellt kul att korka upp om 5-10 år och inse att alla viner är övermogna....
Dock finns det en sorts vin som jag kommer att kunna lagra och det är Starkviner (Portvin, Madeira) från bra årgångar. Dessa viner klarar rumstemperatur eftersom alkoholen och sockret har en bra konserverande effekt.



bild från suite101.com

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!