.

lördag 7 maj 2011

H&M Utdelningar m.m..

Igår fick alla ägare av H&M sin aktieutdelning inkl herr Ekonomisk Trygghet. Denna aktie har jag i en vanlig aktiedepå därför drogs det 30% i skatt på utdelningen.

På tal om H&M så har Bloggaren 4020 skrivit ett nytt inlägg om bolaget som handlar om uppköpsrykten, H&M`s vinster m.m... Riktigt bra inlägg som alltid
http://40procent20ar.blogspot.com/2011/05/h-gap-tveksamt.html

För Er som gillar att köpa silvermynt så kan jag tipsa om att Liberty Silver nu även säljer små silvermynt 1/4 Oz (7,8gr). Jag såg även att det fanns 1/10 Oz (3,1gr) mynt att köpa. Mynten kostar i dagsläget 90 respektive 38 kr styck. Hur stor fraktkostnaden blir om man bara köper ett mynt vet jag inte men om man bara köper silver i investeringssyfte så blir det nog ingen bra affär.

Detta är å andra sidan perfekt de gånger man har lite pengar kvar i plånboken men ändå har ett stort köpebegär efter silver =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Köpte 20 st av dessa småmynt, Walking Liberty - 1/4 oz
häromdagen och ser fram emot att få hem dem :-)
Anna-Karin

Anonym sa...

Underbar blogg som hjälper mig att hålla fokus när det gäller mina egna investeringar även om jag är väldigt färsk i ämnet :)

Vet inte om du svarar på alla kommentarer men jag har har en liten fråga gällande din utdelningsportfölj.

Du skriver att den har ökat när du tillför likvida medel, annars hade den gått minus. Hur tänker/räknar du då? Man kan väl inte räkna att den gått plus bara för man tillför likvida medel, eller? är jag helt ute och cyklar :/

Holger

john sa...

#Anonym 1
Det låter som en bra investering, hoppas de är lika fina som "vanliga" 1 Oz mynt!
Jag kommer antagligen också köpa några i slutet av månaden.


#Anonym 2
Tack så mycket!, det är kul att få positiv fedback ifrån de få läsare jag har =)

Angående portföljen så räknar jag med allt i mina månadsrapporter dvs utdelningar, avkastning och tilsatta likvida medel.

Hade jag däremot redovisat avkastningen (istället för ökningen) så hade jag inte kunnat räkna med tillsatta likvida medel.

För mig som har mina innehav under en lång period spelar kursen (månadsvis) inte speciell stor roll, därför redovisar inte jag varje akties avkastning speciellt ofta.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!