.

fredag 27 maj 2011

Sålt Peyto

Japp igår gjorde jag slag i saken och sålde av mina Peytoaktier. Ca 50%`s uppgång och några tusenlappar+ på kontot blev resultatet, jag hade glömt av vilket monstercourtage det var på Kanada-börsen, hela 256 kr kostade det att sälja av innehavet.

Jag köpte aktien i början av April förra året så jag är väldigt nöjd med kursutvecklingen. Nu vet jag dock inte hur mycket valutaförändringen har påverkat resultatet. Anledningen till att jag sålde av mitt innehav var att jag från början köpte på mig en alldeles för liten post aktier och sedan dess har aktien bara gått uppåt och då har jag inte kännt mig motiverad till att fylla på med mer. Dessutom halverade bolaget sina utdelningar efter årsskiftet eftersom dom ombildades från sk "Trust" till Bolag (Aktiebolag tror jag?)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!