.

onsdag 16 december 2009

Nytt projekt: Teknisk analys m.m..

Ja då tänkte jag faktiskt börja mitt lilla projekt som går ut på att lära mig mera om kortsiktig handel (helt emot mina principer!).


Jag gör detta dels för att lära mig mer om börsen och dels för att "hålla ångan uppe" så att säga. Det är nog lätt att bli lite degig när man håller på med utdelningsinvestering och eftersom jag är ganska otålig som person tror jag detta projekt kan hålla mig sysselsatt emellan utdelningarna!





Eftersom jag är helt grön på det här med teknisk analys kommer jag börja med en väldigt enkel metod som beskrivs HÄR


Nu i början kommer jag endast gå efter detta system dvs inte ha massa andra variabler i åtankte såsom boileringband, glidande medelvärde, MACD, trenden och allt vad det heter. möjligtvis kommer jag aplicera mer tekniker när jag har mer kunskap.





Bolaget jag kommer följa är ASTRA ZENECA





Som ni ser så har jag ritat upp (i det kraftfulla analysprogrammet "paint") 2st köpsignaler som genererades de senaste veckorna. Nu återstår det bara att se om den senaste köpsignalen var lyckad =)
Det ska bli spännande att se hur bra det här systemet fungerar, förhoppningsvis prickar det mer vinstaffärer än förlustaffärer.

Kommentera gärna och berätta vad jag gör fel/rätt, tips eller om ni har andra funderingar och tankar!

För övrigt så trillade utdelningarna från Mc Donalds, Coca Cola och Realty Income in idag. Linus har mailat skatteverket och frågat hur det ligger till med skatten på Utländska Aktier i en Kapitalförsäkring, ni kan följa förloppet i kommentarerna HÄR

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!