.

torsdag 10 december 2009

MA1 vart?

Jag hittade en intressant artikel om ett enkelt "tradingsystem" där man använder sig utav högsta respektive lägsta aktiekurs för att utläsa köp/säljsignal.

Se här:
http://www.intraday.se/twinlinesystem.html

För att slippa skriva ut (eller sitta och pilla i paint) undrar jag då om det finns något analysprogram på nätet som har glidande medelvärde (MA1) som man kan sätta på högsta respektiva lägsta aktiekurs?

Jag har sökt både på privataaffärer och Veckans affärer men det verkar inte finnas i deras tekniska analysprogram.

Hjälp mottages med glädje!

Mvh //Ekonomisk trygghet

4 kommentarer:

ZedsDead sa...

ta en titt på netfonds, de har lite teknisk analys grejer.

john sa...

#Zeads Dead

Dom verkade inte ha just det jag letade efter men å andra sidan hade dom väldigt många andra resurser på den tekniska analysen!

Riktigt bra sida, tack för tipset!

Mvh //Ekonomisk trygghet

J sa...

Vad har hänt här?

john sa...

#J

Hehe jag försöker bara utöka min kunskap om Aktiehandel och börsen i allmänhet =)

Jag känner att jag inte kan avfärda teknisk analys och kortsiktig handel om jag inte provat det själv någon gång.

MEN jag kommer INTE sluta med Utdelningsinvestering för den sakens skull.

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!