.

fredag 4 december 2009

Fördelning av mina Investeringar i %

Jag har tränat lite på att göra diagram i Open Office och lyckades trixa ihop ett litet cirkeldiagram på fördelningen av mina investeringar. Diagrammet visar mina utdelningsaktier + ädelmetaller. Jag tog med Wilhelmsen eftersom dom ligger och skvalpar i min KF fortfarande och förhoppningsvis delar dom ut nästa vår.
Som ni ser domineras portföljen i nuläget av Realty Income vilket jag skall försöka råda bot på inom en snart framtid. Om Astra Zeneca inte ökar i värde alltför mycket så kanske det blir merköp där i Januari. Ädelmetallerna är beräknade på Inköpspriset.
Vad tycker ni, är diagrammet godkänt?

8 kommentarer:

inte miljonär än sa...

Hej John! Som gymnasielärare i matematik ger jag dig VG- i diagramkunskap... ;-))
Haha, nej det är bra, tydligt och lätt att läsa!!

Vad bra att du ändrade kommentarsfunktionene!

Lycka till med dina investeringar, gillar din blogg!

john sa...

#Inte miljonär än

Tack så mycket!
Det är nog första gången jag fått VG i matte =D Ja, jag tackar för notisen av kommentarerna det funkar riktigt bra nu och känns även smidigare med Pop-Up.

Mvh //Ekonomisk trygghet

Herr K sa...

Jag gillar också att göra diagram i OpenOffice, väldigt enkelt när man kommit på hur man går tillväga :)

Ingen som kommit på varför kommentarsfältet även öppnas i huvudfönstret i min blogg? =/

inte miljonär än sa...

HK: testa att ändra till helsida istället, kanske att det kan hjälpa?

nonhosonno sa...

Helt klart godkänt!

Herr K sa...

inte miljonär än:

Ja, det får bli så. Att ha kommentarsfältet i en popup fungerar tydligen inte så bra på min blogg...

john sa...

#nonhosonno
Tack så mycket!

#4020
Ja det kan nog vara en bra idè att ha en mer jämn fördelning i utdelningsportföljen, men jag kan förstå att det är lätt att få en övervikt av HM-aktier i portföljen eftersom det är ett så bra bolag.

Mvh //Ekonomisk trygghet

J sa...

En stabil portfölj! Och ett stiligt diagram =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!