.

tisdag 15 december 2009

2 nya bokköp!

Igår fick jag hem 2st nya böcker som jag besställt via Adlibris

1. Tradinghandboken

2. Bli börsproffs på ett par timmar

Tanken är att jag ska försöka lära mig lite mer om Teknisk Analys och bilda en egen uppfattning om det fungerar eller ej.

Jag kommer även att försöka hitta köp och säljsignaler i en aktie (troligtvis blir det Astra Zeneca, men bara med "låtsaspengar") och lägga upp resultatet här på bloggen. Mestadels som ett test men prickar jag hyffsat rätt kanske jag går in med "real money" i början av nästa år(jan/feb. Tanken är då att vara lite mera kortsiktig i den investeringen och sälja vid toppar/köpa vid bottnar sk "intermediate trading" eller "swingtrading".

4 kommentarer:

J sa...

Har ca 50 e-böcker om trading och TA, säg till bara så kan jag skicka över ett gäng. =)

inte miljonär än sa...

Bli börsproffs på ett par timmar har jag läst och den är rätt bra tycker jag. Rätt lätt att läsa och gav mig ett par bra tankar om börshandel.

john sa...

#J
Det låter riktigt intressant!, jag hör av mig när jag läst ut dessa två =)

#Inte miljonär än
Det låter bra det. Jag har börjat med tradinghandboken och den verkar lovande än så länge. Blev du ett börsproffs efter att ha läst boken?

Mvh //Ekonomisk trygghet

inte miljonär än sa...

Kort svar: Nej

Långt svar: På ett sätt var bokaen intressant och lärde mig ett och annat nytt men samtidigt är jag verkligen ingen swingtrader som författarna är. Så om jag tillämpade de reglerna de presenterar som långsiktig investerare hade nog det slutat olyckligt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!