.

torsdag 21 maj 2015

Nytt inköp, Northwest Healthcare Properties

Japp det är sant, igår gjorde jag slag i saken om köpte andelar i det Kanadensiska fastighetsbolaget. Det är väldigt tidigt på morgonen nu och jag ska snart iväg till jobbet, så det får bli ett längre inlägg om detta senare.



Lite kortfattat bara, Northwest är en sk REIT i Kanada, bolaget delar ut nästan all sin vinst till sina aktieägare och utdelningen sker varje månad. Kursen har pressats ner under några år nu och därför kände jag att ett köp var motiverat (vi får hoppas att jag har rätt och att det vänder åt andra hålet nu)

Som sagt så kommer det lite mer info om varför jag köpte, för och nackdelar m.m... i ett senare inlägg.

Ha det bra så länge!

Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur bedömer du den förestående fusionen detta företag snart kommer att genomgå?

john sa...

Jag ser fusionen som något positivt. Nu har bolaget fastigheter över hela världen vilken ger en större exponering av valutor.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!