.

torsdag 7 maj 2015

Dividend Champions Maj 2015

Jag hittade ett riktigt bra och genomarbetat Excelark på dripinvesting.com Det innehåller en lista på Amerikanska Dividend Champions. Detta är stora stabila bolag som har höjt sina utdelningar varje år under minst 25 år på raken, med andra ord är detta väldigt säkra investeringar när det kommer till aktiehandel.

Vad som är bra med denna excelfilen är att man även kan se väldigt många intressanta nyckeltal på ett överskådligt sätt. T ex så kan man leta efter bolag som har en relativt hög direktavkastning men även en låg utdelningsandel s k "payout-ratio"

Jag brukar alltid titta på några få nyckeltal i början när jag letar köpkandidater, inga djupgående analyser med andra ord. Därefter brukar jag ha 3-4 bolag kvar att välja mellan och kan då således grotta ner mig lite mer i siffrorna.

Excelfilen hittar ni HÄR

Lycka till!

Mvh
Ekonomisk Trygghet


1 kommentar:

Aktieingenjören sa...

Tackar, det uppskattas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!