.

fredag 25 oktober 2013

"Sparar" 223 kr i månaden

Efter detta inlägg är skrivet tänker jag sätta mig ner och försöka få ner de fasta månadskostnaderna lite.

Anmäla e-faktura på viasat: 45 kr bort
Säga upp Netflix: 79 kr bort
Säga upp Spotify: 99 kr bort

Alltså kommer vi spara in 223 kr varje månad framöver. Eftersom Viaplay numera ingår i vårt Viasatabonnemang känns det onödigt att även ha Netflix (som jag förövrigt knappt använder längre, det är bara sambon som tittar på Jersey Shore och liknande kvalitetsprogram...)

Spotify används väl av mig någon gång i veckan här hemma men jag kommer i fortsättningen sätta igång Youtube med diverse spellistor istället, lite omständigare men även billigare.

Den egentliga kostnaden vi kommer spara in blir i ärlighetens namn 173 kr/månad eftersom jag stark funderar på att skaffa Xbox Live Gold igen (har köpt en månad nu på prov)
Det kostar ca 50 kr i månaden om man köper ett helår. Vi får se, Battlefield 4 och COD Ghosts kommer ju senare i år =)

Vad har Ni läsare för fasta "nöjesutgifter" varje månad?

Mvh
Ekonomisk Trygghet

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bredband: 275kr
Mobilabonnemang fru: 99kr

Inget annat.

Anonym sa...

@anonym

Det måste vara skönt att ha så låga utgifter.

mvh
Eko Trygghet

Aktieingenjören sa...

Bredband och telefoni 389 kr.
Öl

I övrigt är jag oerhört billig i drift eftersom jag nyligen uppgraderade från Rome Total War till Medieval Total War II och spelar Call of Warhammer modden.

Funderar dock starkt på att uppgradera grafikkortet... Men ett grafikkort från 2010 borde inte vara så fasligt dyrt.

Anonym sa...

Bredband : ingår i månadsavgiften
TV: 13 analoga kanaler ingår
Telefon : 29 kr fast abonnemang
Mobil: Jobbets med fria samtal/sms

Anonym sa...

Testa grooveshark...

Använder själv denna istället för spotify...

Vanja sa...

Prova Grooveshark istället för Spotify och Youtube. Gratis, men finns betalvariant för app, som inte behövs, då det går att köra via webbläsaren.

Anonym sa...

@anonym och Vanja

Det här grooveshark, är även gratisvarianten helt reklamfri eller finns det nån hake?

mvh
Ekonomisk Trygghet från mobilen

Vanja sa...

Självklart inte reklamfri, men den är i annonsform och inga reklaminslag mellan låtarna. Inga större hakar som jag upplever det. Du lägger upp spellistor och favoritlistor efter behag och du kan välja att vara offentlig eller anonym. Du kan gärna kolla min favvolista så ser du väl ungefär hur det funkar: http://grooveshark.com/#!/meroryan/collection

Booban sa...

Akta den där Xbox Gold en månad på "prov". Det var riktigt krångligt att stänga av abbonemanget när jag hade det några år sen.

Anonym sa...

Var hemma hos en familj (släktingar) med tonårsbarn - de hade 5 st spotify-abbonemang, 1 för varje person i familjen. Helt sanslöst 6000 SEK/år ! De såg ut som fågelholkar när jag sa att jag inte hade någon spotify. "Du har ju råd" sa de. Handlar inte om det sa jag - fasta utgifter skyr jag som pesten. Har t.ex aldrig haft TV eller dagstidnings-prenumerationer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!