.

lördag 19 oktober 2013

Hur går det för Northland Resources?

Ja själva aktien har rasat totalt sen jag köpte in mig men de senaste månaderna har det varit ganska tyst om bolaget i media. Fartyg har lastats och hamnen i Narvik börjar bli färdigställd med ny kran.


Nu är även den första produktionslinjen i anrikningsverket komplett och förhoppningsvis nås då produktionsmålet.

Den 13 November kommer Kvartalsrapporten för Q3 och då hoppas jag att vi aktieägare får lite mer information om produktionsvolymer etc...

För Er som är intresserade finns här en livekamera över gruvområdet

Mvh
Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Halle sa...

Har släppt NAUR helt sedan den sista NE. Hur set du på företaget idag, är det intressant att investera?

Anonym sa...

Nej jag hade inte valt att investera,i naur i dagsläget. Kanske om några år när/om allt kommit på plats, produktionen går stabilt, lånen betalas tillbaka (inte bara räntan) och försäljningen av järnmalm ökat.

I dagsläget känns det allt för osäkert. Sen är jag nog iof inte rätt person att lyssna på i denna frågan eftersom jag blivit så pass bränd i NAUR.

mvh
Eko Trrygghet från mobilen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!