.

fredag 11 oktober 2013

Inköp Mc Donalds

Idag gjorde jag slag i saken och köpte lite aktier i storbolaget Mc Donalds. Inköpskursen landade på 94,57 Dollar och det är jag ganska nöjd med. Drömmen vore att komma in under 90 Dollar men det får bli nån annan gång, kanske om några veckor om USA ställer in sina betalningar ;)




Mitt resonemang kring köp eller avvakta var att OM det nu blir en ny krasch i stil med 2008 eller t om värre kommer det antagligen gå att köpa aktier billigt i några år framöver. Blir det å andra sidan ordning på spektaklet (vilket känns mest troligt) så har jag köpt in mig i ett stabilt bolag med god utdelningshistorik.


Bolaget delar ut pengar Mars, Juni, Sept och December. Sedan 1976 har utdelningarna höjts varje år.

Har Ni också MCD i Er portfölj?


1 kommentar:

XO sa...

Bra köp där, McD finns med i min portfölj. Jag tror det blir svårt att komma in under 90 USD på kort sikt, Men visst sjunker den så är det bara att tacka och fylla på :)

Mvh/XO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!