.

lördag 30 mars 2013

Portföljutveckling 30 Mars

Då var nästan denna månaden slut och det är dags för mig att göra en rapport över hur portföljen gått under Mars månad.

Under denna månaden har portföljen ökat med +5,2% Faktorer som påverkat utfallet är tillsatta likvida medel, värdeförändring på aktierna, utdelningar och valutaförändringar.

Portföljen känns ganska stabil i dagsläget och jag planerar inte att göra några köp inom en snar framtid eftersom börsen har gått så pass bra på sistone. Enda undantaget är Northland Resources som känns allt annat än stabil.

Företaget är satt under rekonstruktion vilket i runda slängar är sista steget innan räddning/konkurs är på intåg. Givetvis hoppas jag på att bolaget lever vidare i samma aktieägarstruktur men mina förhoppningar är små (det är inte bra att ha för höga förväntningar då bränner man sig lätt, det har jag lärt mig sedan tidigare när jag köpte Northland...)

Några av de bolag jag bevakar är:

Walmart
Coca-Cola
Mc Donalds

Dessa bolag vore riktigt fina att äga till rätt pris!

Mvh
Ekonomisk Trygghet


2 kommentarer:

MrOffshore sa...

Vad anser du är "rätt pris" för Walmart
Coca-Cola
Mc Donalds ??

MrOffshore

Tratten sa...

Vilken bloggare är duktigast på aktier? ;)

Utmana mig och dom andra i aktietävlingen på www.diforum.se.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!