.

onsdag 2 november 2011

Utveckling min portfölj November 2011

Då var det dags för ännu en uppdatering över min portföljs värde. Graften visar hur portföljen har gått mellan 1 Oktober - 1 November.

Under denna månad har portföljens värde sjunkit med -54,8%. Anledningen till detta dramatiska fall är att jag har tagit sålt av de mesta av mina aktier pga kommande husköp så det är inte riktigt lika illa som det ser ut på diagrammet.

De aktier som jag har kvar i dagsläget är:

Northland Resources

Ratos

H&M

Astra Zeneca

Dessa aktier ligger ganska rejält på minus så det är en av anledningarna till att jag inte har sålt av. Förhoppningsvis klarar vi kontantinsatsen till husköp även om jag inte säljer av dessa aktier och det hade varit kanon (man har ju ett liv efter husköp också).

NÄR vi köper hus är dock oklart. Här märks verkligen inte av någon bostadsbubbla  buden skjuter i höjden bara några dagar efter visningarna. Vi kanske gör bäst i att ligga lågt ett tag och vänta in en inbromsning om det nu kommer någon...?

Mvh //Ekonomisk Trygghet




2 kommentarer:

Andreas sa...

Du har inte funderat på att ha insättningsjusterat (och uttag) din graf?

Det säger ju lite mer on verklig avkastning. :)

/Andreas

john sa...

#Andreas

Jo jag har funderat på det men det har aldrig blivit av. Jag är väl för lat helt enkelt...

Men som du säger, det ser lite knasigt ut när jag tar ut/sätter in stora summor =)


Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!