.

torsdag 17 november 2011

Northland Resources aktiekurs

Northland Resources goes South...

Ja aktiekursen fortsätter dala ner i avgrunden. I dagsläget ligger kursen runt 6 NOK, det är ca 1 år kvar till produktionsstart och NÄSTAN alla lån är klara. Jag tror det är där skon klämmer mest, att folk inte vågar ligga inne i aktien innan alla lån är helt klara. Att världsekonomin håller på att svaja rejält har givetvis också en stor inverkan på aktiekursen.

http://www.northland.eu/s/Home.asp

Om man tittar på bolagets hemsida så ser man att bygget inför gruvstart pågår förfullt. Att jag ligger ca 50-60% minus just nu känns faktiskt inte så jobbigt som jag trodde att det skulle. Däremot önskar jag att det fanns lite pengar över att trycka in i bolaget men förhoppningsvis kommer jag att göra en riktigt bra affär även om mitt GAV känns väldigt högt i dagsläget.

I min drömvärld hade bolaget:

- Noterats på Svenska börsen istället för Norska och Kanadensiska


- Fått de sista lånen på plats


- Uppmärksammats mer i media 

Dessa tre punkter kommer förhoppningsvis inträffa någon gång och då tror jag att aktiekursen så småningom klättrar uppåt!

Nu blir det till att sitta still i båten och ta sitt kast. Det kan vara så att allt skiter sig och då får jag helt enkelt ta den smällen.

Mvh //Ekonomisk Trygghet





3 kommentarer:

Magnus sa...

Samma här, sitter still i båten. finansieringen är en tagg i sidan just nu, men det löser sig. Jag ser helst inte att det blir en nyemision men har lite på känn att det kommer bli en kombination av banklån och en ME. Hoppas jag har fel, hursomhelst tror jag på bolaget och projektet. I längden kommer det bli en vinnare, så det spelar mindre roll.

Mikael Money sa...

Du skriver på Börssnack att kapitalförsäkringar är mer eller mindre omöjliga att flytta.

Vad menar du egentligen? Är det möjligt, fast svårt?? Hur gör man i så fall?

john sa...

#Mikael Money

Jag har aldrig skrivit på börssnack så du måste blanda ihop mig med någon annan.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!