.

torsdag 10 november 2011

Husvisning och stormkök

Idag ska jag iväg på ännu en husvisning, hoppas det inte kommer alltför mycket folk denna gången =) Eftersom jag är helt uppe i husköp för tillfället (hemnet har blivit min största vän) så får bloggen ligga lite i lä under en period, jag hoppas Ni har förståelse för detta. Förhoppningsvis får vi tag i ett hus snart och då kommer bloggen få fart igen.

Angående mitt förra inlägg om att bli självförsörjande under kortare perioder så fick jag en kommentar att istället för solpaneler (som är väldigt dyra) så kan man införskaffa sig ett stormkök som drivs av gasol. På detta sätt kan man laga mat och värma vatten utan El. Nackdelen med dagens solpaneler är att man inte kan lagra elen hemma för att sedan använda den vid behov. Om det är för att stora batterier med extremt mycket energi lagrad kanske är farligt att ha i hemmet vet jag inte men jag hoppas att "solpanelsforskarna" snart hittar en lösning.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Gå över ån efter vatten.. Diskuterades inte i förra inlägget hur vedtillgången skulle säkras? Där kan ni koka era makararoner.

Stadsbor.. ;)

john sa...

#Anonym

Alla kaminer ser inte likadana ut, det kan vara svårt att laga mat på ett smidigt sätt i vissa modeller, eller hur menar du att man skall göra, tända en brasa utomhus?

Hursomhelst så är det mer portabelt och smidigt med ett stormkök. Jag själv faller inte in under kategorin stadsbo (har bott i "skogen" större delen av mitt liv)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Anonym sa...

Hej! Angående portabelt kök, om t-sprit eller liknande används som bränsle så kan det innebära livsfara att göra så inomhus pga gaser och ångor. Med vänlig hälsning, Alex

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!