.

lördag 26 november 2011

Börsen tröttar ut oss investerare

Det som händer med världsekonomin just nu, skulder hit och skulder dit, det är intressant att se vad som händer och om det någon gång ordnar upp sig. Men nu känner jag faktiskt att jag börjar bli lite trött på att följa cirkusen varje dag. För mig personligen tar det bara massa extra energi eftersom jag endast har ett fåtal aktier på börsen som jag inte tänkt sälja, dessutom finns det inga pengar tillgängliga att köpa nya aktier för så det problemet slipper jag också =)


Även OM jag hade haft turen att ha massa pengar liggandes på aktiedepån så hade det varit ett väldigt osäkert läge att gå in på börsen just nu. Jag har tidigare skrivit om att köpa fonden Avanza Zero när MA50 korsar MA200 underifrån. Som Ni ser på bilden så är det ett tag kvar innan detta sker. Nej för min del blir det nog att jag tar det lugnar med bevakningen av världsekonomin ett tag och istället koncentrerar mig på nyheter om Northland Resources som är mitt största aktieinnehav i dagsläget trots att kursen halverats sedan inköp.

En sak som jag har tänkt att börja med igen lite mer kontinuerligt är att styrketräna. Min tanke är att vikta över fokuset från världsekonomin till min egna kropp och hälsa istället, jag tror man mår bättre av att tänka på sig själv istället för att oroa sig för framtiden.



Just nu känner jag mig väldigt taggad att köra igång igen. Vi får se hur länge denna motivation håller i sig. Min träning tenderar att gå i perioder. Efter en titt i köksskåpet tidigare i veckan konstaterade jag att proteinpulvret nästan var slut. Därför har jag nu införskaffat nytt (bild ovan)

Ha en bra Lördag!

mvh //Ekonomisk Trygghet


2 kommentarer:

JobbochFirma sa...

Käkar du proteinpulver utan att träna? Eller tränar du annat än styrketräning?

Annars kan du ju sätta proteinpengarna på börsen.

john sa...

#Jobb och Firma

Håller jag upp längre perioder med träningen så dricker jag inga proteinshakes.

Men om jag är inne i en träningsperiod så dricker jag ibland proteindrinkar även på vilodagar.


Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!