.

lördag 7 mars 2015

Landsfördelning portföljen

I morse satt jag och knåpade lite i Open Office som är ett gratisalternativ till Excel. Det resulterade i ett diagram över min portfölj som visar landsfördelningen.




Som Ni ser är USA det största innehavet. Jag investerar mestadels där eftersom kvartalsutdelningar är en favorit. Vad jag har hört så har Statoil börjat med kvartalsutdelningar (stämmer det?!) I så fall kanske jag tar en närmare titt på bolaget.

Likvida medel ligger i dagsläget på ynka 0,6% dvs jag är FULLINVESTERAD ("Cash" kanske iof skulle hamnat i kategorin Sverige här men men...) Troligtvis kommer jag inte att sälja av aktier under året däremot hoppas jag att det blir lite pengar kvar efter lönen som kan väga upp portföljen lite. 

När och om raset kommer inom en snart framtid kan jag alltså bara sitta vid sidan av och titta på, dock är detta en del av min strategi och förhoppningsvis fortsätter utdelningarna att trilla in även om börsen rasar. 

Mvh
Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Min ekonomiska framtid sa...

På deras hemsida kan man läsa
On 14 May 2014, the general meeting authorised the board to implement quarterly dividend payments from 1 quarter 2014.

Trevligt tycker jag som fler bolag borde följa. Inte mer pengar in men kul att det händer ofta.

john sa...

@Min ekonomiska framtid

Tack för infon! Ja det blir mycket roligare som utdelningsinvesterare om fler och fler bolag anammar denna modell.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!