.

måndag 1 juli 2013

Portföljutveckling 1 Juli

Då var det dags för en redovisning över hur min portfölj utvecklat sig under Juni månad.

Portföljen har ökat med +7,9% under Juni månad. Aktierna ligger på ungefär plus-minus-noll under denna månad. Dock har en starkare dollar gjort så att portföljen ökat en liten, liten gnutta. Den största faktorn som påverkat portföljen positivt är dock eget tillsatt kapital. Jag lyckades föra över några tusenlappar till portföljen som gjorde gott.

Walmart som jag köpte den 20:de Juni är mitt senaste inköp. Köpet känns fortfarande riktigt tryggt och jag blir mer och mer sugen på att köpa in mig i Coca Cola eftersom det också är ett ägande som gör att man sover gott om nätterna. Vem vet när nästa börsras kommer? Med min tur blir det antagligen i morgon OM jag bestämmer mig för att köpa Coca Cola ikväll.... ;)

Mvh

Ekonomisk Trygghet

3 kommentarer:

Chrimatistikos sa...

Om du köper KO imorgon och börsraser kommer så äger ändå en del av ett fantastiskt bolag OCH du får nu chansen att köpa ännu mer till ett ännu bättre pris! Win-win!

john sa...

@Chrismatisikos

Det har du helt rätt i. Ska jag vara helt ärlig så köpte jag in mig i Coca Cola för bara någon minut sen (spoiler) =D

Priset blev 40,76/aktie och precis som du säger kan jag tanka mer om ett ras kommer. Just nu sitter jag bara och småler i soffan känner mig helt euforisk. Ungefär samma känsla som när man köpt ett hus eller en ny bil.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Chrimatistikos sa...

Hahaha. Förstår PRECIS vad du menar ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!