.

torsdag 18 juli 2013

Google Docs, upplärning

Sitter här och pillar lite i Google Docs som är en gratis variant av Office-paketet. Tillslut lyckades jag knåpa ihop ett litet diagram över hur min portfölj är fördelad:




Tanken är att jag så småningom skall försöka gå över helt till Google Docs. Eftersom jag använder mig så pass mycket av Googles andra tjänster blir detta smidigast. 


Ett tidigt problem jag stött på är att jag inte lyckas kopiera diagrammet (Tog copy Spreadsheet) och sedan klistra in det i Google Draw. Tanken var att då modifiera diagrammet lite på egen hand, men nu blev jag istället tvungen att spara diagrammet som en bild och sen lägga in bilden i Windows Paint.


Använder Ni er utav Google Docs och är Ni nöjda med funktionerna?

//
Ekonomisk Trygghet


3 kommentarer:

Chrimatistikos sa...

Tycker inte alls om Google Docs. Microsofts program är så enormt mycket mer välgjorda. Speciellt Excel. Skulle aldrig kunna överge det. Det är skillnad som natt och dag mellan det och Google Docs.

Micke sa...

Jag håller mig också till Excel, mitt absoluta favoritprogram någonsin.

kanjagblirik sa...

Håller helt med förgående talare, Excel fungerar till nästan allt. Men visst som du påpekar så möjligtvis skulle det vara smidigare med google Docs om man använder det som en tjänst på flera plattformar som t.ex. mobil, surfplattan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!