.

onsdag 26 augusti 2009

Gratis Bredband, för alltid

________________________________________
Jag ska nu skriva för Er hur ni kan få gratis bredband resten av erat liv. För att få detta krävs det att ni har 82 800 kr. Detta är en summa man KAN spara ihop till på ett år om man har bra disciplin, om man är två som sparar ihop blir det givetvis mycket enklare. Månadssparandet blir i snitt 6900 kronor.

Ta nu dessa pengar som ni har jobbat ihop under hela året och INVESTERA.

Jag använder mig som vanligt av en enda Aktie för enkelhetens skull, det blir HM även denna gången eftersom jag tycker det är en bra och stabil aktie med godkänd utdelningsprocent. Låt oss säga att ni köper HM aktier för alla era ihopsparade pengar, om kursen ligger på 360 kronor så får ni 230 st HM-aktier.

I år (2009) så delade HM ut 15,50 kr per varje Aktie. Så totalt så får Ni 3 565 kr utdelade till Er från HM.
Ta nu dessa 3 565 kronorna och dela på årets alla månader (12) och summan blir: 297 kr

Alltså om ni har ett bredband som kostar ca 297 kronor i månaden så får ni nu detta betalt "gratis" av era aktieutdelningar. Låt pengarna jobba för Er istället för att jobba för pengar.....

Tänk även på att aktiekursen och utdelningarna förhoppningsvis stiger för varje år, så antingen kan ni köpa dyrare bredband eller spara undan det som blir över.
____________________________________________


Den här artikeln skrev jag mestadels för att visa att man måste inte återinvestera sina aktieutdelningar. Man kan använda dom till precis vad som helst. Jag har som mål att kunna leva på mina utdelningar när jag blir äldre, dvs inte behöva ha ett jobb för att tjäna pengar. Men som sagt om man inte vill sikta lika högt och kanske bara vill täcka sina räkningar (tex bredbandet) så går det också.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man får nog gå ner till ett bredband för 200 spänn istället. Staten ska ju ha sitt till skattekistorna också :(

john sa...

Nja om du investerar i en Kapitalförsäkring så slipper du skatta på Utdelningarna.

Om du däremot har en vanlig Aktiedepå så dras det som du säger 30 % skatt.

Douglas Berkö sa...

Hej!

Ledsen för sent svar på din kommentar.

Tack ska du ha, kul att höra! Jag har faktiskt köpt hela modulen på textalk.se. Funkar väldigt bra, så jag kan rekommendera webshoplösningen!

Hoppas det går bra med din tjänst, vad ska du sälja förresten?

Lycka till!

MVH Douglas, d.berkö

john sa...

Hej Douglas!

textalk verkar vara bra och prisvärt, det blir definitivt något jag får kolla mera på. Jag har byggt en egen hemsida men den känns inte helt hundra...
Min tanke är att sälja lite olika saker bla kläder.
Tack för länken!

//Ekonomisk trygghet

Anonym sa...

OK. Men on tio år kostar nog ett Bredband 1000 kr per månad. Priset stiger alltid.

john sa...

#Anonym

Eftersom utdelningarna ökar varje år i ett välskött utdelningsbolag borde du kunna hänga med prisutvecklingen i bredband ganska bra.

Så länge utdelningarna ökar i takt med inflationen/prisutvecklingen av bredbandet så behöver du inte skjuta till mer pengar.

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!