.

lördag 1 augusti 2015

Portföljutveckling Juli

Under Juli månad ökade portföljen med hela +6,8% Anledningen till denna stora ökning är att börsen har återhämtat sig en hel del sedan Greklandskrisen i Juni. Utdelningar trillade in från Coca Cola och Northwest healthcare.

I Augusti väntas det utdelningar från Procter & Gamble och även Northwest. I övrigt har det varit ganska lugnt i portföljen. Som jag skrev i mitt förra inlägg har det gjorts ett mindre inköp i Tesla Motors. Aktien är väldigt volatil och känslig för information. Jag kan tänka mig att köpa köpa mer aktier från Tesla om aktien sticker under 200 dollar på dålig information som egentligen inte skadar bolagets långsiktiga mål. Likaså åt andra hållet, om allt flyter på som det ska och model x blir en superhit kan jag tänka mig att köpa mer över 300 dollar.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!