.

torsdag 18 juni 2015

Utdelning McDonalds

I förrgår kom utdelningarna in på kontot från McDonalds. Jämfört med samma period föregående år ökade summan med +59,3% vilket är riktigt bra. Om man skulle gå till jobbet och berätta för sina kollegor att man är delägare i McDonalds vore det nog många som skulle lyfta på ögonbrynen och tro att man skämtade, men det är just det vi aktieägare är, delägare i ett bolag. Utdelningen ser jag som en belöning för att man har valt att satsa pengar i respektive bolag.




I övrigt så rullar det på ganska bra i portföljen, även om värdet sjunker i takt med att börsen är lite skakig känner jag mig nöjd med innehaven. Eftersom jag är en sån person som har svårt att hålla i pengarna kommer antagligen mina aktieköp bli ännu mer regelbundna nu när Avanza har sänkt sin courtage till riktigt låga nivåer.

På återseende!


Mvh
Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!