.

tisdag 30 juni 2015

Två nya aktieköp, ökar på inkomsterna några kronor

Igår när det var som stormigast på börsen flög jag över till Kanada igen genom cyberrymden och köpte lite mer andelar i Northwest Healthcare Properties. X-dagen är idag så troligtvis fiskar portföljen upp Juli månads utdelningar i samband med detta köp.

Nu får det dock räcka med inköp i Northwest ett tag. Först och främst måste kursen stabiliseras något, dessutom väntar jag på nästa rapport (Q2) som kommer den 12 Augusti.





Ett annat inköp gjordes även igår till grabben som är 1,5 år. Det blev ett par aktier i det Amerikanska fastighetsbolaget Realty Income. Realty delar likt Northwest ut pengar varje månad. Eftersom grabben har tiden på sin sida kommer ränta-på-ränta-effekten göra underverk i hans portfölj.


För tillfället känns portföljen komplett. Det jag saknar är lite spänning här i livet. Nu pratar jag inte om att hoppa bungyjump eller köra streetrace genom stan, nej det handlar istället om att ta in en sista aktie i portföljen som har lite högre risk än mina "tråkiga" utdelningsaktier. Vi får se vad som händer framöver, jag har läst mycket om Tesla den senaste tiden och det är lätt att man blir förblindad och frälst i bolaget när man lyssnar på Herr Musk och hans ideèr, lite som Apple men i ett bilformat =)

Mvh
Ekonomisk Trygghet


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!