.

lördag 27 juni 2015

Import av likvida medel från Kanada

Igår kom ÄNTLIGEN utdelningarna från Northwest Healhtcare Properties in på kontot. Själva utdelningsdagen var redan den 15:de Juni men tydligen tar det några veckor innan man får in pengarna på kontot när det gäller aktier på Torontobörsen.




Jag funderar allvarligt på att tanka på mig lite fler aktier från bolaget nu på Måndag. Dels för att summan som kommer in på kontot varje månad är lite för liten och dels för att kursen fortfarande sjunker. Vad som är lite oroväckande är dock att ingen verkar veta varför kursutveckling är så pass negativ. 

Förhoppningsvis är det en allmän oro över stigande räntor som spökar, eller är det något jag har missat?


I övrigt så landade portföljens totala utdelningstillväxt i Juni på otroliga (jämfört med föregående år) +364,80% Anledningen till denna extrema ökning är att jag inte fick utdelningar från Northwest och Microsoft förra året, dessutom fick jag tillbaka förra årets källskatt i samband med deklarationen (redovisar det som en "utdelning" också)

Mvh
Ekonomisk Trygghet

1 kommentar:

Skördetid sa...

Hej

Har själv NWH.UN på lång sikt.

Enligt diverse artiklar (hittar bara den ena just nu-länk nedan) så verkar det som vissa investerare tycker att risken ökat genom Brasilien förvärvet, och att det är därför de sålt av och att kursen gått ner, vilket låter rätt så rimligt.

http://seekingalpha.com/article/3254795-northwest-healthcare-properties-reit-recent-merger-reveals-opportunity-in-most-undervalued-healthcare-reit

mvh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!