.

torsdag 20 november 2014

Utdelningar 2015 vid oförändrad portfölj



Troligtvis kommer det ske förändringar i min portfölj under nästa år men om den förblir oförändrad skulle utdelningarna trillat in enligt nedan:


Januari
Walmart

Februari
P&G

Mars
Mc Donalds

April
Castellum
Fortum
Walmart
Coca Cola
Ratos (kanske såld)

Maj
H&M
P&G

Juni
Walmart
Mc Donalds

Juli
Coca Cola

Augusti
P&G

September
Walmart
Mc Donalds

Oktober
Coca Cola

November
P&G

December
Coca Cola
Mc Donalds



Jag läste på en ekonomiblogg för några dagar sedan att personen i fråga försökte skapa ett så starkt kassaflöde som möjligt i sin portfölj, istället för att titta så mycket på aktiekurserna. Detta är även något jag försöker fokusera på och därför jag med 99% säkerhet köpa mer aktier under 2015.

Nu börjar det dock bli ganska många aktier i portföljen och jag vet inte hur många jag klarar av att följa och hålla koll på.Det gäller ju som sagt att kika på bolagens rapporter och framförallt deras årliga resultat.

Hur många aktier har Ni i er portfölj?

Mvh
Ekonomisk Trygghet

1 kommentar:

Kowalski sa...

Än så länge har jag bara sex stycken aktier i min utdelningsportfölj, men jag siktar på att åtminstone ha en 30-40 stycken i framtiden (inspirerad av flera stora amerikanska utdelningsbloggare). Men det ligger givetvis flera år framåt. Är också ganska (okej, väldigt) fokuserad på att bygga upp ett bra utdelningsflöde.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!