.

tisdag 18 november 2014

Nybliven delägare i fastigheter

Igår gjorde jag slag i saken och köpte in mig i ett fastighetsbolag. Bolaget heter Castellum och är ett av Sveriges största fastighetsbolag.

Numera känns min portfölj lite mer balanserade mellan svenska och utländska aktier, jag funderar dock stark på att sälja Ratos (som i dagsläget ligger i en kapitalförsäkring) och flytta över de få tusenlappar som är kvar av den initiala investeringen till mitt Investeringssparkonto.

Castellum känns som ett tryggt innehav med god utdelningshistorik och bra ledning. Bolaget brukar om jag har läst rätt dela ut pengar till sina ägare i April.

Vad händer härnäst då? Jo även om jag inte alls är nära den magiska gränsen på 500 kr när det kommer till källskatten på utländska aktier så funderar jag på att göra mina kommande utländska aktieköp i en kapitalförsäkring. Å andra sidan vore det surt om det kommer en lagändring inom de närmsta åren som slopar denna gräns på 500 kr.

Mvh
Ekonomisk Trygghet


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!