.

tisdag 1 april 2014

Utveckling portföljen Mars månad

Under Mars månad sålde jag som sagt av Astra Zeneca. Jag kommer att vänta och hoppas på en mindre/större dipp innan ett återköp är aktuellt. Det minsta jag vill "tjäna in" är iaf courtagekostnaderna som nu tillkommer i samband med flytten. I ett längre perspektiv tror jag Astra Zeneca är ett stabilt utdelningsbolag.

Under Mars månad ökade min portfölj med +2,5% Faktorer som påverkar portföljens storlek är nysparande, valutaförändringar, utdelningar och aktiernas värdeförändring.

Nu när min sambo är mammaledig är märks det tydligt att man verkligen anpassar sina utgifter efter inkomsterna. Även fast det kommer in ca 6000 kr mindre i månaden just nu lyckas vi ändå spara undan några få tusenlappar varje månad.

Avslutar med ett ordspråk:

Det är inte de stora inkomsterna man blir rik av, det är de små utgifterna.


Mvh
Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!