.

onsdag 30 april 2014

Portföljutveckling 30 April

Jag tänkte passa på att redovisa hur portföljen har utvecklat sig under April månad redan idag. Den svenska börsen stänger kl 13:00 idag och det blir antagligen inga större svängningar i portföljen under den tiden. Min briljanta idé att köpa tillbaka Astra Zeneca på en lägre nivå (sålde Aktierna i KF och flyttade över pengarna till ISK`n) får nog ligga på is ett tag framöver =) kursrusningen efter budet från Pfizer var inte nådig och i dagsläget ligger kursen över 500 kronor...

Under April månad steg min portfölj med +4,2% Faktorer som påverkar portföljens värde är nysparande, utdelningar, aktiernas värdeförändring och valutaförändringar. Tänkte även redovisa hur samtliga aktier har utvecklats sedan inköp:

Northland Resorces -99%
Ratos -32%
Coca Cola -3%
H&M +54%
Fortum +23%
P&G +26%
Walmart +6%
Mc Donalds +7%

I dagsläget består portföljen av ca 35 % likvida medel och det börjar klia lite i köpfingrarna. Jag har inte haft tiden till att leta några köpkandidater och vet inte riktigt inom vilken sektor nästa köpa ska göras. Min portfölj är ju väldigt viktad mot dagligvaror, ICA-gruppen är dock ett företag som jag gärna vill köpa in mig i någon gång framöver. En annan bransch som jag borde vikta över lite till är telekom/teknik, då tänker jag framförallt på Nokia, Ericsson, Microsoft, Google, Apple, Telia,  etc...

Vi får se vart det bär hän!

Mvh
Ekonomisk Trygghet





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!