.

lördag 25 januari 2014

Lön och samlat innehav

Då var äntligen lönen inne på kontot och räkningarna betalda. Nu har jag och sambon fått ett barn och därför ska vi snart börja titta lite på hur vi ska lägga upp sparandet till barnet. Tanken just nu är totalt 600 kr i månaden till barnet, 300 på sparkonto och 300 i nån indexfond exempelvis Avanza Zero, synpunkter på det?

I övrigt så går jag fortfarande och våndas lite över att mitt aktiekapital ligger utspritt hos två nätmäklare. På min kapitalförsäkring ligger fortfarande Astra Zeneca, Northland och Ratos. Dessa aktier hade varit skönt att få över till Investeringssparkontot men tyvärr tillkommer det courtage OM jag ska flytta över aktierna, snålheten tar över bekvämligheten helt enkelt =)



För övrigt så var jag nere på systembolaget häromdan och införskaffade Mackmyras senaste alster "Svensk rök"
 Flaskan står nu fint placerad på hyllan och väntar på att få öppnas. Dock blir det nog en lång väntan eftersom jag köper dessa Mackmyror mestadels i samlarsyfte.

Om några dagar kommer en månadsuppdatering över portföljen, hej så länge!

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!