.

lördag 11 januari 2014

Årets första utdelningar!

Häromdan rasslade årets första utdelningar in på Investeringssparkontot. Bolaget som delade ut pengar heter Walmart och de flesta har säkert hört talas om denna gigant antingen via amerikanska tv-program eller andra medier.



Förra året dokumenterade jag alla mina utdelningar månad för månad så tanken är att jag nu kan redovisa portföljens totala utdelningstillväxt varje månad jämfört med föregående år. Nu var det som så att jag inte fick några utdelningar i Januari 2013, därför blir utdelningstillväxten väldigt hög denna månad....

I slutet av 2014 räknar jag kallt med att portföljens totala utdelningstillväxt har ökat rejält om inga större börsras med inställda utdelningar som följd inträffar.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!