.

torsdag 20 juni 2013

Nytt inköp, Walmart

Idag gjorde jag slag i saken och köpte på mig en liten post aktier i Walmart. Efter Bernankes uttalanden igår kommer kurserna antagligen fortsätta sjunka under kvällen på den Amerikanska Börsen. Jag är dock nöjd med en inköpskurs på ca 74,40 Dollar/aktie.

Blir det ett totalras senare går det alltid att tanka mer aktier men som sagt, det är svårt att veta NÄR man ska köpa och sälja. Om man är långsiktig i sina innehav är det därför bättre att titta mer på bolagens nyckeltal och intjäningsförmåga än att bry sig om några dollar hit och dit.

Hur agerar Ni läsare, väntar Ni några dagar till och hoppas på att kurserna trycks ner mer?

Mer om Walmart kommer inom kort....

Mvh
Ekonomisk Trygghet



3 kommentarer:

Conny sa...

Egentligen resonerar jag likadant kring inköp, dvs några dollar eller kronor hit eller dit gör ingen skillnad om man är långsiktig dock är det alltid bittert om man köper vid en mindre nedgång, då man tror den är temporär och att den kommer stiga igen, fast utfallet blir tvärtom. Dock får man bara se det positivt då den blir ännu billigare.

Unknown sa...

Glad midsommar !

Sportfotograf
http://www.sportfoton.se

Anonym sa...

Jag brukar ofta köpa efter en dipp. Risken då är att det ofta går ner lite till eller ligger stilla under en tid. Det enda man kan vara såker på att chansen att köpa på botten är minimal. Ibland tar det lång tid innan man är tillbaka på +-0, men som sagt långsiktigt så blir det oftast bra.

/Halle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!