.

fredag 24 augusti 2012

Löning idag

Idag var det löning. Räkningar betalades och pengar sparades undan. Ynka 87 kronor blev över till aktiesparande denna månad men jag anser att lite pengar är bättre än ingenting alls =)



Vi satsar ganska hårt på att få ner vår totala boendekostnad under 10 000 kr just nu så därför går en hel del pengar till amortering. Förhoppningsvis når vi det målet innan nyår därefter får vi se vad nästa mål blir. Jag trodde det skulle kännas jobbigt att lägga så mycket pengar till amortering när jag istället hade kunnat investerat dom på börsen, men det är faktiskt riktigt kul att se hur månadskostnaden för boendet krymper lite vid varje månadsskifte.

Även om som sagt mycket pengar går till vårt boende just nu så har jag som mål att köpa in mig i ett till bolag innan årets slut. Eftersom jag gillar kvartalsutdelningar lutar det åt någon Amerikansk aktie. Johnson&Johnson och Mc Donalds är t ex två st bolag som jag mycket väl kan tänka mig att äga.

Vad satsar Ni mest på, amortering eller investeringar på börsen?



2 kommentarer:

minna sa...

jag är övertygad om att det är smartare att amortera. Det blir om inte annat än bättre trygghet. Att bli rik är väl att inte ha några kostnader...men framför allt lyckan att verkligen äga sitt eget boende!

john sa...

#Minna

Det har du helt rätt i. Vi kommer nog försöka amortera ner lånet så att vi får en bekväm månadskostnad. Sen kommer jag självklart sätta undan lite pengar varje månad till aktier eftersom det är ett stort fritidsintresse/hobby.

Mvh
Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!