.

onsdag 8 augusti 2012

En titt på MA50/MA200 Zero

Idag såg jag att MA50 återigen börjar närma sig MA200 men den här gången underifrån vilket betyder att en köpsignal är på väg att uppstå.

En del har påpekat att det är bättre att använda sig utav EMA istället för SMA. Om man hade använt just EMA som indikator så hade en köpsignal redan inträffat:

Eftersom jag börjat satsa på utdelningsinvestering igen kommer jag inte lägga någon större vikt på MA50/MA200-strategin, däremot kanske jag skjuter in en liten slant igen när köpsignal uppstår. Jag kommer även att bevaka EMA och om det medelvärdet presterar avsevärt bättre framöver kommer jag gå över till den exceptionella sidan. 
Jag vill ju egentligen hålla det så enkelt som möjligt därför ger jag SMA en chans till...


Mvh
Ekonomisk Trygghet


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket verktyg använder du för analys av MA50/MA200?

Anonym sa...

Vilket verktyg använder du för analys av MA50/MA200?

Anonym sa...

Jag är också intresserad av hur du gör dessa analyser.

john sa...

Jag går helt enkelt in på Yahoo finance och söker på "OMXS30"
Därefter klickar jag mig fram till Chart Interactive sen är det bara att markera 50 och 200 SMA under menyn "Technical Indicators"




Mvh Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!