.

torsdag 8 december 2011

Nu är jag helt skuldfri

Eftersom jag och min Sambo ännu inte har hittat något hus att köpa så bestämde vi oss för att betala av det sista på lånet som vi tog när vi köpte en tomt. Så nu är vi HELT skuldfria och det känns riktigt gött!


Jag har faktiskt börja tänka om lite när det gäller husköp vs Lägenhet i stan. Man får så otroligt mycket mer fritid om man bor inne i stan i en hyreslägenhet. Saker som att gå ner till gymmet efter jobbet, spontanhandla nåt gott käk, beställa pizza, gå på bio m.m... det är saker som jag troligtvis inte kommer att hinna med om Vi köper hus utanför stan.

Kanske att man hinner med det men frågan är om man har ork till det efter att man  hämtat ungarna på dagis, åkt bil hem och klippt gräset eller fixat med huset?

Jag vet inte om jag är redo att ge upp all den fritiden jag har nu mot att äga ett hus. Nackdelen med lägenhet är väl egentligen att man inte har något eget att bo i och eventuellt störiga grannar.


7 kommentarer:

nisse sa...

Allternativet kan vara lägenhet samt sommarstuga.

Kampen mot index sa...

Härligt att du är skuldfri!

john sa...

#Nisse

Ja det har du helt rätt i. Vi har ju en tomt att bygga på så det är inte helt omöjligt att vi väljer det alternativet.

#Kampen mot index

Japp det känns riktigt skönt! De enda lånen jag kommer att ta framöver blir bolån (om vi bestämmer oss för att köpa hus)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Fri Som Fan sa...

Grattis!

Håller med om att hyreslägenhet och sommarstuga är ett bra beslut!

Fattiglaååem sa...

Grattis, måste kännas skönt =)

Anonym sa...

Då kan du ju börja på ditt månadsutdelningsbygge igen...
Det var så intressant att följa!

john sa...

#Anonym

Ja lite sugen är jag faktiskt allt =) Vi får se vad 2012 blir för slags investeringsår

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!