.

torsdag 22 december 2011

Liten titt på OMXS30 50/200

Det var ett tag sedan jag tittade på OMXS30 och de två glidande medelvärderna MA50 och MA200. Beroende på min livssituation och hur aktiv jag vill vara i framtiden på börsen så finns det en stor chans att jag börjar investera enligt MA200/MA50 modellen när tillfälle ges. Enkelt förklarat så köper man när MA50 korsar MA200 underifrån och säljer när MA50 korsar MA200 ovanifrån.


Som Ni ser på bilden ovan så har MA50 sedan lite in på Oktober börjar klättra uppåt en liten smula, sakta men säkert. Om börsen fortsätter klätta uppåt i långsam takt en bit in på 2012 så tror jag att vi kommer att få se ett köpläge i slutet på Januari/Februari 2012.

Vi får se, kanske kör jag på denna strategi när köptillfället kommer!


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!