.

fredag 23 december 2011

Gratis koppar från USA

Tidigare i år så beställde jag hem några koppartackor från http://coppercave.com/ . Idag fick jag hem ett litet julkort från Coppercave med några fina Julhälsningar + en koppartacka!


Koppartackan låg på 1 Gram så värdet på själva tackan är högst några kronor, dock tycker jag det var en trevlig överraskning och det är ett smart tillvägagångssätt av företaget att behålla sina kunder. För tillfället har coppercave en liten drive på 1kg`s koppartackor så det är mycket möjligt att jag slänger iväg en liten beställning.

GOD JUL!


4 kommentarer:

nonhosonno sa...

Önskar dig en God Jul & Gott Nytt!

Trevlig present du fick :)

john sa...

#Nonhosonno

Tack detsamma!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Anonym sa...

Vid ett kopparpris på ca 50kr per kg så är den "tackan" värd 5öre.

Varför gör du reklam för koppartackor? Det är en helt poänglös investering om man inte har möjlighet att förvara ett par ton hemma. Ett ton koppar är värt i runda svängar 50000kr.

Ett ton koppar är värt mindre än 150gram guld. Vilket av dessa vill du placera i bankfacket?

john sa...

#Anonym

Var köper man investeringstackor (0.999%) för 50 kr/kilot? Räkna med MINST 200 kr för en 1 kilo`s tacka om du importerar från USA.

Återigen, 1 ton fysiskt koppar för 50 000 kronor? Jag tror du blandar ihop "Spot price" alltså "papperskoppar" med fysisk koppar.

Om du ska köpa koppar till det priset du skriver så måste du vara beredd att få flera ton koppar levererat till dörren, lägg till fraktkostnader och förvaring m.m... så är det inte så billigt längre.

För övrigt så är det upp till var och en att läsa på om kopparinvestering innan man lägger en order. Jag har ingen aning om det blir en bra investering eller ej, det får tiden utvisa, dock vet jag att om man är kortsiktigt i sin kopparinvestering så säljs tackorna/mynten till extrema överpriser på Tradera...

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!