.

fredag 21 oktober 2011

Sålt Realty Income

Nu har jag även sålt av mitt innehav i Realty Income. Vinsten blev ca +13-14% per år i snitt (ej utdelningar inräknade) vilket är helt okej enligt mig.

De aktier som jag har kvar i min portfölj är:

H&M (+18%)
Ratos (-18%)
Coca Cola (+17%)
Nortland Resources (-43%)
Astra Zeneca (-8%)

Mitt mål är givetvis att sälja alla aktier när dom ligger på plus. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva ta någon förlust med dessa aktier eftersom min magkänsla säger att börsen skall uppåt de närmsta månaderna. Nortland Resources som är mitt största innehav för tillfället har jag som mål att äga ända fram till gruvstart och en bit därtill (gruvstart i slutet av 2012) Förhoppningsvis har aktien vaknat till liv då också....

Ha en bra dag!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

kalle kr sa...

om du verkligen tror på gruvstat för Northland och ingen total kollaps på råvarupriset kan det vara ide att fylla på undervägen och få lägre GAV.

Hur känns det nu att sälja av de innehav som gett kontinuerliga inkomster?

john sa...

#kalle kr

Ja jag har funderat på det men jag tror inte att jag vågar skjutsa in mer pengar i bolaget OM det mot förmodan skulle gå snett. För några månader sedan tyckte jag att min GAV-kurs på ca 15 NOK var riktigt bra =)

Det känns helt ok att sälja av de innehav som jag har gått plus på. Jag är extremt trött på att bo i lägenhet nu så att kunna flytta till hus prioriterar jag mycket högre än att ha "massa" pengar till aktier.

Jag får helt enkelt börja om från början när vi har köpt huset, dock i mindre skala eftersom det troligtvis blir mindre pengar över varje månad

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Anonym sa...

jahapp, trodde du börjat med utdelningsinvestering långsiktigt och inte att du skulle börja sälja av helt plötsligt?? :-)

john sa...

#Anonym

Ibland kommer man till ställen i livet då man måste göra ett val och anpassa sig. Jag väljer husköp framför pengar just nu.

Jag kommer dock inte sluta med att investera i aktier, det kommer bara att ta några år till att nå mitt mål (sluta jobba och leva på avkastningen av aktierna)

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!