.

torsdag 13 oktober 2011

Anmäld till investerar-SM

Tävlingen började redan i början av Oktober men bättre sent än aldrig. Eftersom det är gratis att gå med i Investerar-SM + att man endast spekulerar med låtsaspengar så har jag inget att förlora genom att tävla. Min strategi är att vinna genom ren tur =) , därför har jag satsat mina pengar enligt följande:

Råvaruracet:
Här satsade jag alla pengar på Bull Kaffe X4, dvs jag tror på uppgång i kaffebönans pris.

Huvudtävling:
Eftersom man dricker kaffe ur KOPPAR så satsade jag här alla pengar på en Warrant som följer kopparpriset (Minilong Koppar A)

Den 18:de startar deltävlingen "pessismisten" i vilken man endast får spekulera i nedgång. Undra vad jag ska satsa på då?

Tävlingen avslutas den 24 Oktober och ett av priserna är bl a en 100 grams guldtacka vilket inte hade varit helt fel att vinna. Vid dagens guldpris är en sådan tacka värd ca 37 000kr!

Är det någon av Er läsare som deltar (lite mer seriöst än mig) i Investerar-SM?

Mvh //Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag deltar, men är minst lika oseriös! Jag köpte Guld Bullx4 för alla pengar i huvudtävlingen och sedan tröttnade jag på det hela och har inte gjort något med de andra portföljerna.

Dagen innan tävlingen började, tittade jag lite på aktier på småbolagslistorna. Jag hittade tre alternativ, Ortivus, Aqua Terrena och Life Assays som hade Q3 rapport innan slutdatumet för tävlingen. Jag hade tänkt satsa allt i någon av dessa, med förhoppningen att rapporten skulle ge en rejäl uppgång. Ingen av de här aktierna fanns tillgängliga i Investerar-SM.

/Magnus

Rikard Utkovic sa...

Mkt intressant läsning

Mvh Rikard Utkovic

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!