.

torsdag 18 oktober 2012

Betala för flytthjälp

Något som verkar bli allt vanligare i samhället är att även privatpersoner börjat anställa folk för tjänster som förr i tiden var en självklarhet att man gjorde själv. Exempelvis städning, tvättning, hundpassning, fönsterputsning etc... hushållsnära tjänster helt enkelt.


keepandshare.com

Jag och min sambo flyttade in i vår bostadsrätt för några månader sedan. Vi gjorde allt själva (fick dock lite hjälp från familjen) Städa, slänga saker på tippen, och framför allt flytta alla möbler. Det tog verkligen all energi ur kroppen så nästa gång vi flyttar kommer jag föreslå att vi anlitar en flyttfirma. Även om det kostar en slant så är det värt det i slutändan. Att flytta ska inte ge en ångest och oro över om ryggen ska hålla eller ej....

Nuförtiden finns det företag som inte bara hjälper till med själva flytten utan även de tjänster som kan behövas utöver t ex magasinering, arkivering, återvinning, tvättning m.m... Att flyttfirmor erbjuder sådana här helhetskoncept är riktigt smidigt, framförallt för lite större företag som ska flytta till nya lokaler eller kanske endast behöver ett arkiv att förvara sina dokument.


Hur är Er syn på hushållsnära tjänster, kan ni tänka Er att betala för t ex fönsterputsning eller flytthjälp?

Mvh
Ekonomisk Trygghet

5 kommentarer:

Andreas sa...

Vi bor i ett funkishus med 2 våningar. Alltså en fyrkantig låda med fönster på andra våningen som inte är vändbara. Inte så smart kan man tycka då man behöver stege för att putsa fönsterna utvändigt. Vi har löst det genom att anlita fönsterputsare. Avtalet är att de kommer en gång i kvartalet och putsar och sedan dimper det ner en räkning. 300 kr - 50% = 150 kr per tillfälle. Det är värt pengarna alla dagar i veckan.

john sa...

@andreas

150 kr var inte farlige per tillfälle. Det hade jag också kunnat tänka mig att betala för fönsterputsning. -50% antar jag är RUT-avdraget. Får man dom pengarna i samband med deklarationen?

Mvh Eko Trygghet

Anonym sa...

@john

50% dras av på räkningen direkt. Det är firman som får ta upp det i deklarationen. Inte du.

Anonym sa...

Per Penning skrev ju iallafall att det var ett sponsrat inlägg. Men jag respekterar dig ändå;)

john sa...

@anonym

Jag resonerar så här: Är det ett sponsrat inlägg som stämmer bra in på bloggens inriktning så är jag inte så noga med att skriva att det är just sponsrat.

Men givetvis, om Ni läsare känner er lurade/besvikna så kan jag börja med att skriva ut vilka inlägg som är sponsrade.

Mvh //Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!