.

fredag 22 maj 2009

Funderingar Fredag

Nedgång på börsen idag....

Nybörjare som jag är så sitter jag dagligen och kollar på mina aktier
"Wow nu har dom ökat med 6kr". Lite så är det nu i början, likadant blir man LITE ledsen när aktierna minskat med 6 kronor.
Jag vill verkligen syssla med ett långsiktigt sparande (utdelningar, ränta på ränta osv...) och funderar därför starkt på att sälja av mina 2st "högriskaktier" Starbreeze och Net Entertainment, iaf Starbreeze till att börja med. Å andra sidan kan det vara kul att ha dom som en liten krydda i aktieportföljen, vad tycker ni?
___________________
Mina Aktier i dagsläget:
Starbreeze ca 21%
HM ca 57%
Net Entertainment B ca 21%
___________________

Dessutom undrar jag om man kan köpa någon/några Aktier via Aktiedirekt som har utdelning mer än en gång per år?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!