.

måndag 18 maj 2009

det tar tid?

För några veckor sedan bestämde jag mig att föra över aktierna som jag hade på min Internetbank till min nya Aktiedepå (pga lägre courtage, smidigare m.m...) Det har nu gått ca 2 veckor och ännu har inget hänt, ska det ta sådan lång tid?

Jag har väl egentligen ingen brådska så men nästa vecka när lönen kommer tänkte jag köpa på mig lite HM. Då tänkte jag även sälja av mina gamla Teliaaktier och lägga dom på HM istället, bra ide?

Jag minns att min mor köpte Teliaaktierna åt mig för flera år sedan, nu är dom väl värda ungefär hälfen.... Men även om jag gör en förlust på det här så känns det ändå rätt för mig. Jag vill helst inte ha Aktier i företag som jag inte gillar. Telia har jag faktiskt aldrig tyckt om så värst mycket. Höga priser och mycket krångel är min erfarenhet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!