.

tisdag 7 april 2015

Likvida medel % av portföljen

Den 7 Mars dvs för en månad sedan utgjorde likvida medel endast 0,6% av min portfölj. Även om jag är en så kallad buy-and-hold-when-you-have-money-kille kan det vara skönt att ha lite pengar liggandes i portföljen om ett större ras kommer.





Nu har jag lyckats avsätta lite pengar och i dagsläget utgör likvida medel 4,9% av portföljen. Det är fortfarande alldeles för lågt men en bra bit på vägen. Utdelningarna som kommer både i April och Maj ger även lite skjuts på vägen så förhoppningsvis kommer jag upp till 10% i början av Juni.

Köper Ni nu eller hamstrar ni pengar?

Mvh
Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

Per Penning sa...

Sålt av lite för att balansera om. Låg lite för tungt i fastighetsbolag enligt min mening. Nöjd med 18 % på 3 månader.

April kan bli bra, vi får väl se. :)

Anonym sa...

Hamstrar och väntar :)
/XO

Anonym sa...

Jag hamstrar också. lite drygt 20% likvid nu. Köpte senast i januari (BHP Billiton) och sålde senast förra veckan (Mekonomen).

Chansar Mest sa...

1,55% i livida medel och det är rekordmycket för att vara jag.

Jag är dock en såndär som inte tvekar att belåna min depå om köptillfälle uppstår.

Mvh//Cm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!