.

onsdag 11 juni 2014

Nytt bolag in i portföljen!

Idag gjorde jag slag i saken och köpte 40 st aktier i ICA Gruppen. Att ligga och vänta på börsras och lägre inköpsnivåer funkade för mig ett tag men till slut kände jag att en del av mina likvida medel var tvungna att sättas i arbete.

Ica gruppen kändes som ett naturligt val eftersom jag ville balansera portföljen lite mer (har många Amerikanska bolag) Delårsrapporten var bra, Kjell & Co är avyttrat och ICA planerar även att ge sin in i försäkringsbranschen nästa år. Detta är faktorer som påverkade mitt val av aktieköp. För tillfället hinner jag inte sitta och göra några djupgående aktieanalyser, därför känns det bra att ha köpt ett så pass stabilt bolag och känner mig trygg med just Ica gruppen.

Jag och sambon har köpt ett hus (och sålt lägenheten) därför är börsen/aktier inte prio ett för tillfället. Det är mycket som skall fixas men förhoppningsvis kan jag skriva mer på bloggen när allt lugnat sig.

Mvh
Ekonomisk trygghet

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!