.

söndag 2 mars 2014

Blandade tankar

Sitter här vid datorn och slösurfar lite. Våren är alltid lite extra spännande för oss aktieägare som väntar på utdelningar från Svenska bolag. H&M fortsätter dela ut samma summa som de senaste åren, inga förändringar där inte. Jag skulle tippa på att en höjning kommer nästa år.



För mig personligen blir April den månad då jag får in mest utdelningar. Ratos, Fortum, Walmart och Coca Cola. Även om utdelningarna inte genererar några större summor årligen i dagsläget är jag övertygad om att summan kommer att ha växt sig betydligt större den dagen pensionen står vid dörren.

Något jag även börjat titta lite närmare på är diverse utbildningar inom ekonomi. Eftersom jag i princip inte har någon som helst grundutbildning i ämnet är Komvux ett bra första steg (gratis utbildning om man blir antagen) Vi får se vart det leder i slutändan....




Mvh
Ekonomisk Trygghet




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!