.

söndag 24 november 2013

Utdelningar P&G

Den 19/11 dök det upp utdelningspengar från P&G på mitt konto. Totalt har jag 2013 fått in 11 st utdelningar och i December vankas det pengar från Coca Cola och Mc Donalds vilket innebär totalt 13 st utdelningar under 2013.




OM jag inte går några förändringar i portföljen under 2014 kommer utdelningsantalet landa på 21 (såvida något bolag inte stryper utdelningen) 

Det är skönt att ha en portfölj som sköter sig själv och fortsätter tugga på i vanlig ordning även om man är passiv. De få slantar jag får över under 2014 kommer jag givetvis trycka in i portföljen också så något/några aktieköp blir det säkert.


1 kommentar:

Fredrik / EkonomiZonen sa...

Kul när man känner att ens strategi ger resultat, jag har läst några inlägg här på din blogg och du tycks gå på direktavkastningen som "lön" vilket är intressant då jag har liknande tankar. Dock saknar jag fast inkomst så får nöja mig med att ta del av dina framgångar. ;) Ha det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!