.

lördag 30 november 2013

Portföljutveckling 30 November

Som vanligt tänkte jag nu redovisa hur portföljen rört sig under månaden. I November månad ökade portföljen med +5,6%

Faktorer som spelat in på utvecklingen är aktiernas värdeökning, valutaförändringar, eget tillsatt kapital och utdelningar. Snart är det nytt år och då kommer de årliga avgifterna som skall betalas till respektive nätmäklare. Dock blir detta ingen större summa för mig som inte har en enorm förmögenhet placerad i aktier.

Som jag skrev tidigare är det nu endast Mc Donalds och Coca Cola kvar som utdelare detta året. Julmusten har redan nu börjat köra över Coca Cola totalt här i den lokala Ica-butiken, men förhoppningsvis klarar bolaget denna lilla svacka även detta året ;)

Mvh
Ekonomisk Trygghet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med årliga avgifter till nätmäklare menar du då avkastningskatt?
Eller vilka avgifter menar du?

Anonym sa...

@anonym

Precis det var det jag menade. Helt fel ordval av mig förlåt.

mvh
Eko trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!