.

onsdag 5 december 2012

Pressmeddelande från Northland Resources

Idag gick Northland Resources ut med ett pressmeddelande att produktionen av Järnmalm har påbörjats i Kaunisvaara.

Nu håller jag tummarna för att inkörningsperioden av maskineriet går smidigt så att bolaget kan börja skeppa iväg järnmalmen under första kvartalet 2013. Aktiekursen reagerade positivt på denna nyhet och efter dagens stängning hade kursen stigit med +8,92% (Aktuell kurs Ca 5,25 NOK)

För övrigt så har jag börjat snegla lite på Mc Donalds. Direktavkastningen börjar se ganska attraktiv ut, 3,5% för tillfället....






1 kommentar:

Anonym sa...

Finns det någon på detta forum som kan hjälpa mig nu när jag bytt till Mac?

Finns det något bra TA program till Mac? Jag vill kunna rita och skriva i graferna. Kunna analysera svenska börsen och världens index samt de vanligaste råvarorna.

Måste jag "boota" (varken kan eller vill) om datorn eller finns det något annat lämpligt program som möter mina önskemål?

Tack på förhand...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!