.

lördag 15 september 2012

Utdelningar från Astra Zeneca

Nu var det ett tag sen jag skrev här på bloggen jag har haft lite skrivtorka....

Igår såg jag att utdelningarna från Astra Zeneca hade trillat in på kontot. Astra delar ut pengar till sina aktieägare 2 gånger per år och detta var alltså utdelning nr 2.

I övrigt så är jag väldigt passiv i mina investeringar för tillfället och det är kanske därför som jag inte skrivit något på bloggen under en längre period. Värdemässigt så går portföljen i sidled och det är antagligen senare i år som den kommer öka/minska i värde drastiskt beroende på hur det går för Northland Resorces.

En sak som jag planerar att gör någon gång under Q1 nästa år är att flytta över allt mitt sparande till en och samma internetbank. För tillfället har jag tre olika mäklare och det är lite omständigt att få någon vidare överblick över aktieportföljen.

Vi hörs snart igen!

Mvh
Ekonomisk Trygghet

3 kommentarer:

Anonym sa...

För att få överblick om du har olika mäklare skulle du tex kunna ha ett Googledokument spreadsheet där du fyllt i dina innehav.
Google dokumentet gör ju automatiska uppdateringar i mer eller mindre realtid så du är alltid upp to date isåfall. Och så är ju dokumentet tillgängligt överallt.

Du behöver ju bara kopiera och klistra in nuvarande data i Google spreadsheetet för att få in din nuvarande data. Och det verkar som om du inte gör så många förändringar i portföljen (portföljerna) att det blir betungande att förändra Google dokumentet allteftersom.

Se det som ett förslag på alternativ till att du behöver låsa dig till en mäklare. En mäklare är sannolikt vare sig bäst och/eller billigast på alla de tjänster du önskar eller utnyttjar.

Klas sa...

Att börja ett blogginlägg med att: nu var det länge sedan jag skrev känns som att börja ett tal med: Jag är ingen talare...
Personligen så prenumererar jag på din blogg bland ett gäng andra bloggar och har ingen aning om när du skrev sist.
Så det enda det första stycket ger mig är en känsla av att du har dåligt samvete för att du inte har skrivit.
Det tycker jag inte alls du ska ha, det är din blogg och du skriver så ofta du vill och jag kommer att läsa när det plingar till i min RSS-läsare


Det är min personliga åsikt i alla fall

Ha det bra

john sa...

#Anonym

Tack för förslaget jag ska kolla mer på Google Docs. Går det att på något sätt få in all data i SEK dvs att aktiekurserna automatiskt omvandlas till sek som det gör hos nätmäklarna?

#Klas

Det har du helt rätt i. Det är min blogg och mina regler, så jag borde väl egentligen inte få dåligt samvete för att jag inte skriver, precis som du säger.

Tack för kommentaren och tack för att du följer min blogg!

Mvh Ekonomisk Trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!