.

måndag 4 januari 2010

Hej 2010!

Nu har det varit tyst här på bloggen alldeles för länge av olika andledningar. Jag kommer tillsvidare fortsätta med Utdelningsinvestering, dock blir det antagligen inga investeringar innan i slutet av denna månad eller t om i slutet av nästa. Ekonomin är ganska sargad och det känns dumt att gå in med för lite pengar vid varje investering (courtaget äter upp för mycket).

Saker jag skall försöka bättra mig på detta året:

- Gå in med mer pengar vid varje investering

- Hålla koll på när börsen har öppet på Helgdagar

- Göra mindre säljaffärer (vid utdelningsinvestering)

- Investera vid rätt tillfälle och inte bara köpa direkt när likvida medel trillar in

- Ha mer tålamod

I övrigt så kommer det troligen bli lite längre tid mellan varje blogginlägg än tidigare, iaf känns det så just nu eftersom jag som så många andra har tagit upp träningen efter Jul/Nyår och därför blir det mindre tid framför datorn. Vi får se hur länge det håller i sig =)

Jag hoppas alla Ni läsare får ett fortsatt bra 2010!

Mvh //Ekonomisk Trygghet

4 kommentarer:

inte miljonär än sa...

Bra strategier! Hoppas att du lyckas hålla igång träningen också!

john sa...

#Inte miljonär än

Tack så mycket!

J sa...

Göra mindre eller färre säljaffärer? =)
Har också börjat träna, vi får hoppas att det håller i sig ända till sommarn!

john sa...

#J

Färre ska det stå =) Det låter bra att du börjat träna, kör hårt nu!

Mvh //Ekonomisk trygghet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Click Here!